آنچه درباره اینستاگرام باید بدانید

اینستاگرام

آنچه درباره اینستاگرام باید بدانید

اینستاگرام (IG یا Insta هم شناخته می شود) یک سرویس شبکه اجتماعی عکس و ویدئو است که متعلق به فیسبوک است. کلمه اینستاگرام مرکب از دو کلمه instant camera و Telegram است این شرکت توسط کوین سیستروم و مایک کریگر تاسیس شده است و در اکتبر 2010 به طور انحصاری در iOS راه اندازی شد. یک سال و نیم بعد، در آوریل 2012 ، یک نسخه برای دستگاههای اندرویدی ، بعد از آن در ماه نوامبر سال 2012 در یک وب سایت و در ماه آوریل 2016 برنامه های ویندوز 10 موبایل و در اکتبر 2016 در ویندوز 10 منتشر شد.

اینستاگرام در گوشی

این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا عکس ها و فیلم ها را به سرویس آپلود کنند که این عکس ها و فیلم ها می تواند با فیلترهای مختلف ویرایش شود و با تگ ها و اطلاعات مکان سازماندهی شود. پست های افراد می تواند به صورت عمومی یا توسط دنبال کنندگان از پیش تأیید شده، به اشتراک گذاشته شوند. کاربران می توانند محتویات کاربران دیگر را از طریق تگ ها و مکان ها مرور کنند و محتوای مورد نظر را مشاهده کنند. کاربران می توانند لایک داشته باشند و از دنبال کردن کاربران دیگر برای اضافه کردن مطالب خود به عنوان یک خوراک استفاده کنند.

در اصل این سرویس تنها اجاز می داد که محتوا در یک نسبت مربع (1: 1) طراحی شود، اما این محدودیت ها در سال 2015 کاهش یافت. این سرویس همچنین ویژگی های پیام رسان را اضافه کرد، توانایی اضافه کردن چندین عکس یا فیلم در یک پست و همچنین ” Stories ” یا “داستان ها ” که شبیه برنامه Snapchat که رقیب اصلی آن است ، به کاربران امکان می دهد عکس ها و ویدیو ها را به صورت خوراک (feed) پیوسته ارسال کنند و هر پست را به مدت 24 ساعت در اختیار دیگران قرار دهد. از ژانویه 2019، ویژگی های “داستان ها” توسط 500 میلیون کاربر در روز استفاده می شود.

.

پس از راه اندازی آن در سال 2010، محبوبیت اینستاگرام به سرعت افزایش یافت، با یک میلیون کاربر در دو ماه، 10 میلیون در سال و 1 میلیارد در ماه مه 2019 ثبت شده است. در آوریل 2012، فیس بوک این سرویس را برای حدود 1 میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد

در اکتبر سال 2015، بیش از 40 میلیارد عکس به این سرویس افزوده شده است. گرچه نفوذش تحسین برانگیز است ، اینستاگرام مورد انتقاد بوده است، به ویژه برای تغییرات سیاست و روابط، اتهامات سانسور، و محتوای غیرقانونی یا نادرست بارگذاری شده توسط کاربران.

در 14 ژانویه 2019، بیشترین عکسی که لایک شده بود ، تصویری از یک تخم مرغ بود که توسط حسابی world_record_egg نوشته شده است، که تنها هدف آن ، پیشی گرفتن از رکورد قبلی 18 میلیون لایک بوده است که که توسط کایلی کریستن جنر نوشته شده است. این تصویر در حال حاضر بیش از 54 میلیون لایک دارد.

تخم مرغ اینستاگرام

 

مکان جغرافیایی عکس و فیلم


کاربران می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه را آپلود کنند و تصاویر را همراه با نام مکان جعرافیایی یا ژئوتگ (Geotagg) منتشر کنند.


حساب کابران به صورت خصوصی


کاربران می‌توانند حساب خود را به عنوان” private ” یا خصوصی تنظیم کنند در نتیجه مستلزم آن هستند که آن‌ها هر گونه درخواست فالوور های جدید خود را تایید کنند. کاربران می‌توانند حساب اینستاگرام خود را به سایر سایت‌های شبکه‌های اجتماعی متصل کنند و اشتراک گذاری عکس‌های آپلود شده خود را با این سایت ها به اشتراک بگذارند.


هشتگها (#) در اینستاگرام


در ژانویه 2011، اینستاگرام هشتگ (#) برای کمک به کاربران جهت پیدا کردن عکس و پیدا کردن همدیگر معرفی شد. اینستاگرام به کاربران کمک می‌کند تا تگها را هم به صورت خاص و هم مرتبط به هم بسازند، تا کاربران هم فکر را جذب کند به جای اینکه کلمات عمومی مانند “عکس” یا “photo” را در نظر بگیرند، تا عکس ها مشهور یا برجسته شوند .

در سپتامبر ۲۰۱۱ نسخه جدیدی از این برنامه شامل فیلترهای جدید و زنده، شیفت چرخشی، عکاسی با رزولوشن بالا، مرزهای اختیاری، کلیک با یک چرخش و آیکون به روز شده بود.


تصاویر و ویدیوهای با اندازه واقعی


در ماه اوت 2015، اینستاگرام به کاربران امکان داد تا تصاویر و ویدیوهای با اندازه واقعی را روی سرویس آپلود کنند و نیاز قبلی به قاب مربع را از بین برد.


ویژگی زوم


اینستاگرام ویژگی زوم را اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا کاربران با فشاردادن صفحه نمایش روی عکس‌ها و ویدئو زوم کنند.


نقشه‌های تصاویر


در سپتامبر ۲۰۱۶، اینستاگرام نقشه‌های تصاویر (Photo Maps) را حذف کردند، که قبلاً به کاربران اجازه می داد که نقشه ای از تصاویر جغرافیای ( geotagged) خود را مشاهده کنند.
سخنگوی اینستاگرام اظهار داشت که Photo Map به طور گسترده ای مورد استفاده قرار نگرفته است، بنابراین ما تصمیم گرفتیم این ویژگی را حذف کنیم و بر اولویت های دیگر تمرکز کنیم
در دسامبر ۲۰۱۶، اینستاگرام یک ویژگی که به کاربران اجازه می دهد تصاویر خود را ذخیره کنند و بعدا مشاهده کنند.


علامت گذاری


علامت گذاری (bookmarked) پست‌ها به صفحه های خصوصی اضافه شد. این ویژگی در آوریل 2017 به روزرسانی شد تا کاربران بتوانند پست های ذخیره شده قبلی خود را در مجموعه های مختلف سازماندهی کنند.
در فوریه سال ۲۰۱۷، اینستاگرام اعلام کرد که کاربران قادر خواهند بود تا ۱۰ عکس یا ویدیو را به یک پست آپلود کنند.

علامت گذاری در اینستاگرام

ویدئو


اینستاگرام در ابتدا فقط یک سرویس به اشتراک گذاری عکس بود که در ژوئن ۲۰۱۰ اشتراک ویدیو15 ثانیه ای ویدئو را بنا نهاد. در ماه اوت 2015 اینستاگرم پشتیبانی از فیلم های عریض را اضافه کرد. در مارس 2016، اینستاگرم محدودیت ویدئو 15 ثانیه را تا 60 ثانیه افزایش داد. آلبوم ها در فوریه 2017 معرفی شدند که اجازه می دهند تا 10 دقیقه ویدیو در یک پست به اشتراک گذاشته شود.


IGTV


IGTV یک برنامه ویدئویی عمودی است که توسط اینستاگرام در ماه ژوئن 2018 راه اندازی شده است. قابلیت های اساسی IGTV دسترسی به برنامه اینستاگرام و وب سایت است. اجازه آپلود تا حداکثر 10 دقیقه را با حجم فایل تا 650 مگابایت می دهد و کاربران تأیید شده و محبوب این امکان دارند که فیلم ها با طول حداکثر 60 دقیقه با حجم فایل تا 5.4 گیگابایت را آپلود کنند برنامه به طور خودکار به محض اینکه راه اندازی مسی شوند شروع به پخش فیلم ها می کند.


دایرکت اینستاگرام


در دسامبر ۲۰۱۰, اینستاگرام حضور دایرکت اینستاگرام را اعلام کرد, یک ویژگی که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق پیام‌های خصوصی باهم در ارتباط باشند. کاربرانی که یکدیگر را فالو می کنند می‌توانند پیام‌های شخصی خود را با عکس و ویدئو ارسال کنند, برخلاف ملزومات عمومی که قبلاً در آن بود.

 

 

Share this post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *