معرفی و بررسی جذاب‌ترین روش‌ها جهت افزایش خلاقیت در بازاریابی

معرفی و بررسی جذاب‌ترین روش‌ها جهت افزایش خلاقیت در بازاریابی

معرفی و بررسی جذاب‌ترین روش‌ها جهت افزایش خلاقیت در بازاریابی

از آنجایی که امروزه خلاقیت در بازاریابی و در دنیای کسب‌ وکار مدرن نقش مؤثر غیرقابل انکاری پیدا کرده است، لذا بر آن شدیم تا در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ به معرفی راهکارهایی جهت افزایش خلاقیت در بازاریابی بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

منظور از خلاقیت در بازاریابی چیست

خلاقیت یک نوع فرآیند ذهنی است و در ذهن افراد اتفاق می‌افتد و در نتیجه آن یک اثر جدید تولید می‌شود. به منظور داشتن خلاقیت باید از نوع خاصی از جریان فکری بهره گرفت. یک فرد خلاق تمایل دارد تا کارها را به گونه‌ای متفاوت از دیگران انجام دهد. بنابراین در دنیای رو به رشد بازاریابی نیز نیاز است در همه امور از خلاقیت استفاده شود تا بتوان جایگاه رقابتی را در بین رقبا حفظ کرد.

فرآیند خلاقیت در بازاریابی

فرآیند خلاقیت از سه مرحله تشکیل شده است که عبارت‌اند از:
مرحله اول: خلق: بازاریابان در این مرحله به دنبال خلق محصولات یا خدمات جدید برای بازارهای موجود هستند.
مرحله دوم: انتخاب: در این مرحله به دنبال تعیین و انتخاب معیارهایی هستند که بتوانند ایده‌ها را بر اساس آن‌ها بسنجد و ارائه دهند.
مرحله سوم: پیاده سازی: در این مرحله بازاریابان به پیاده‌سازی ایده‌های انتخاب شده می‌پردازند و میزان موفقیت آن‌ها به توانایی سازمان برای خوب عمل کردن بستگی دارد.

راهکارهای افزایش خلاقیت در بازاریابی

راهکارهای مختلفی برای بهبود و افزایش خلاقیت در بازاریابی وجود دارد، که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:
1. روش طوفان مغزی با دیگران
2. روش تهیه فهرست
3. روش نقشه ذهنی
4. روش تصویرسازی
5. روش استوری برد
6. روش زیر سؤال بردن مفروضات
7. روش تشریک مساعی
8. روش رؤیابافی
9. روش تفکر معکوس
10. روش معاشرت اجتماعی
11. روش افکار نویسی
12. روش مورفولوژی یا ریخت شناسانه
13. روش نقش بازی
14. روش پیوندهای اجباری
15. شکستن قوانین
16. اعتماد به توانایی‌هایتان
17. تماشای آثار هنری
18. خواند کتاب و مجله

با دیجیتال مارکتینگ همراه باشید تا با جدیدترین روش‌ها و ایده‌ها در حوزه انواع بازاریابی از جمله بازاریابی محتوا ، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی آنلاین و غیره آشنا شوید.

با تشکر از همراهی شما با وب سایت دیجیتال مارکتینگ

Share this post

Comment (1)

  • مرتضی‌ زمانی‌ Reply

    آیا یک بازاریاب خلاق بیشتر به یک هنرمند شباهت دارد یا یک کارآفرین پیشرو؟ امروزه خلاقیت تنها به جلوه‌های بصری تبلیغات محدود نمی‌شود، بلکه بازاریابان باید بتوانند با تحلیل داده‌ها و استفاده از تجربه مشتریان به طراحی و تبلیغ خلاقانه محصولات خود بپردازند.

    جولای 17, 2018 at 12:01 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *