الگوریتم پنگوئن و تأثیر آن بر سئو و بهینه سازی سایت

الگوریتم پنگوئن و تأثیر آن بر سئو و بهینه سازی سایت

الگوریتم پنگوئن و تأثیر آن بر سئو و بهینه سازی سایت

در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ قصد داریم به معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل و تأثیر آن بر سئو و بهینه سازی سایت بپردازیم و همچنین بررسی کنیم که این الگوریتم چگونه باعث سقوط رتبه سایت می‌شود، در ادامه با ما همراه باشید.

تعریف الگوریتم پنگوئن گوگل

گوگل در سال 2012 الگوریتم پنگوئن را در راستای مبارزه با لینک‌های اسپم معرفی کرد. هدف از ارائه الگوریتم پنگوئن شناسایی وب سایت‌هایی بود که مطالب تکراری و کپی شده و لینک‌های متعددی منتشر می‌کردند و در واقع از شیوه کلاه سفید برای سئو و بهینه سازی سایت خود استفاده می‌کردند.

اهداف الگوریتم پنگوئن گوگل

لینک سازی اسپم: جلوگیری از توسعه، استفاده یا خرید بک لینک‌ از وب سایت‌های با کیفیت پایین یا غیر مرتبط، ایجاد تصویر غیرواقعی از محبوبیت و تلاش برای دست‌کاری گوگل در جهت بالا بردن رتبه سایت.

پر کردن صفحات با استفاده از کلمه کلیدی:جمع کردن یک صفحه وب با تعداد زیادی از کلمه کلیدی یا تکرار کلمه کلیدی در جهت تلاش برای بالا بردن رتبه سایت. درواقع این‌گونه محتواها فقط برای موتورهای جستجو نوشته شده‌اند و کاربر تمایلی به خواندن آن‌ها ندارد.

رهایی از الگوریتم پنگوئن

به‌منظور رهایی از جریمه الگوریتم پنگوئن لازم است که در ابتدا لینک‌هایی که به صفحات شما آسیب می‌رسانند را حذف کنید. برای محتوای وب سایت خود باید از مطالب منحصربه‌فرد و تألیفی خودتان استفاده کنید. لینک‌های زیاد در صفحات وب سایت خود قرار ندهید. طبق روالی منظم به تولید و انتشار محتوای سایت خود بپردازید. برای بهتر دیده شدن وب سایت خود لازم است از سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و مطالب خود را منتشر کنید.

نتیجه‌گیری

به‌منظور بهبود سئو سایت و بهینه سازی سایت لازم نیست از بک لینک و کلمه کلیدی اسپم استفاده کنیم زیرا تأثیر مثبتی بر آن ندارد. الگوریتم پنگوئن می‌تواند به لینک سازی اسپم پایان دهد و روند ساخت لینک را متحول کند و بهبود بخشد.

با تشکر از همراهی شما با وب سایت دیجیتال مارکتینگ

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


لطفا پاپ آپ را چک کنید.