بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا چیست ؟ بازاریابی محتوا (Content Marketing ) یکی از زیرمجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ به حساب می اید.
البته باید بر این نکته تأکید داشته باشیم که با وجود جوان بودن اصطلاح بازاریابی محتوا، استفاده از محتوا برای بازاریابی اتفاق تازه‌ای نیست و مصداق های آن را می‌توان حتی در دوران اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ و پیش از آن نیز جستجو کرد.
قبل از هر چیز اجازه بدهید که بر این نکته تأکید کنیم که واژه‌ی بازاریابی در اصطلاح بازاریابی محتوا کمی محدودتر از چیزی است که به عنوان بازاریابی در فضای مدیریت می‌شناسیم و به کار می‌بریم .
بازاریابی محتوا در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک‌گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می شود می‌پردازد. این محتوا و اطلاعات می‌تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی،اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستورالعمل ها ، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و… تولید و منتشر گردد.
یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی، بازاریابی محتوا است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده‌است. هدف بازاریابی محتوا جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودده صورت می‌گیرد.

آموزش بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌ وکار است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز داشته و هدف آن، جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود. آموزش بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ دکتر وثوقی شامل 14 جلسه می باشد که شرح جلسات اینگونه است:

1_ بازاریابی محتوا چیست هرماه با 10دلیل اهمیت آن .
2_ انواع محتوای بصری و 10ویژگی یک اینفوگرافیک .
3_ 3نوع محتوای قدرتمند در بازاریابی .
4_ انواع محتوا و چگونه محتوای مناسب را انتخاب کنیم .
5_ داستان سرایی در بازاریابی محتوا و 7 پیشنهاد موثر .
6_ تقویم محتوایی چیست و چگونه می توانیم آن را مدیریت کنیم .
7_ 6 ویژگی یک محتوای خوب و10 ویژگی یک نویسنده ماهر .
8_ بازنویسی محتوا چیست و 10 مزیت مهم آن .
9_ تبلیغ محتوا چیست و چرا به آن نیاز دارید .
10_ مدل Topic Clusterو مزایای استفاده از آن .
11_ KPI های ضروری در محتوا .
12_ پرسونای مخاطب چیست و چه ضرورتی دارد .
13_ چگونه یک تیم محتوا تشکیل دهیم .
14_ نمونه های موفق بازاریابی محتوا در ایران و جهان .

روش‌های بازاریابی محتوا

اگر شما هم یک بازاریاب تولید محتوای آزادکار هستید، با شناسایی نیازهای مشتری‌ها و ارائه‌ی راه‌ حل مناسب، می توانید درآمد خوبی از این طریق کسب کنید.
اگر تا به حال درگیر کسب و کار آنلاین شده باشید باید تا حدودی با بازاریابی محتوا آشنا شده باشید . یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که شرکتها طی چند سال اخیر از آن برای جذب مشتریان جدید استفاده می کنندبازاریابی محتوا است. اگر کسب‌و‌کارهایی را که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند با دیگر شرکت‌ها مقایسه کرده باشید، متوجه خواهید شد که آن‌ها از وضعیت بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار هستند. اگر تا به حال در مورد استفاده از بازاریابی محتوا برای جذب مشتری‌های جدید فکر نکرده‌اید، بهتر است که همین حالا و به‌طور جدی به این موضوع فکر کنید.
اگر یک طراح هستید می توانید از وبلاگ خود به‌عنوان محلی برای نمایش نمونه کارهای خود استفاده کنید و آخرین آثار خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. هرچقدر افراد بیشتری پست‌های شما را ببینند امکان سفارش دادن کار به شما نیز بیشتر می‌شود. شما تخصص خود را می توانیداز طریق پست گذاشتن در وبلاگ به مشتری‌ان خود نشان دهید. به‌عنوان مثال اگر در سئو تخصص دارید، باید وبلاگ خود را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو به کاربر نشان داده شود. بعد از انجام این کار می‌توانید یک دکمه‌ی فراخوانی به اقدام در وبلاگ خود قرار دهید و از این طریق به آن‌ها بگویید که برای مشاوره گرفتن از شما چه کارهایی باید انجام بدهند.

محتوا در شبکه های اجتماعی

عضو لاینفک بازاریابی در کسب و کارهای امروزی را می توان شبکه های اجتماعی در نظر گرفت . افراد بسیاری امروزه ساعت‌های زیادی از وقتشان را در این نوع از شبکه‌ها می‌گذرانند. از همین رو، شبکه‌های اجتماعی را می‌توان بستری مناسب برای حرکتی آسان به منظور پیشرفت کسب و کارها دانست. پس نمی‌توان به همین آسانی منکر اهمیت و جایگاه شبکه‌های اجتماعی برای معرفی بازارکار شد.
اهمیت شبکه‌های اجتماعی، صاحبان کسب و کار را به این فکر واداشت تا به منظور رونق بهتر کسب و کار و موفقیت روز افزون تجارت خود، به فکر راه اندازی صفحاتی در شبکه‌های مجازی باشند. همین امر را می‌توان علت اشباع شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر دانست که
دیگر به راحتی نمی‌توان کاربران آن را به مشتری بلقوه تبدیل نمود. ازدیاد صفحات فروش و تنوع در تبلیغات از جمله علل بی توجهی کاربران به این عرصه شده است.

نکاتی که باید در گذاشتن مطالب باید بدانید و رعایت کنید

1_ مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری زیادی داشته باشند .
2_ با هدف و منظور مطلب بگذارید .
3_ سر تیترهای عالی و مهم انتخاب کنید .
4_ عملکرد کلی خود را بهبود دهید .
5_ برای ارتقای قدرت کلیدواژه ها ازپست های بلند هم استفاده کنید .
5_ محتویات طولانی بک لینکهای بهتری را می سازند .
7_ برای مطالب وبلاگ خود از زمان بندی استفاده کنید و آنها را بازبینی کنید .
8_ از عکسهای بزرگ تر و بهتر ، بیشتر استفاده کنید .
9_ حتی الامکان از تکرار دوری کنید .
10_ از دکمه های اشتراک گذاری در پایین هر مطلب استفاده کنید .

بازاریابی محتوا چیست بازاریابی محتوا چیست بازاریابی محتوا چیست بازاریابی محتوا چیست

منابع:

motamem

college.tapsell.ir

zoomit

wikimohtava

modireweb

Share this post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *