بازاریابی سبز و بررسی تاثیرات آن بر موفقیت بازاریابی کسب‌وکارهای امروز

بازاریابی سبز و بررسی تاثیرات آن بر موفقیت بازاریابی کسب‌وکارهای امروز

بازاریابی سبز و بررسی تاثیرات آن بر موفقیت بازاریابی کسب‌وکارهای امروز

امروزه اکثر افراد به مسائل اجتماعی مرتبط با بازاریابی سبز توجه می‌کنند و سعی دارند در رفتار خرید خود نیز آن را در نظر بگیرند، در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ قصد داریم به بررسی حساسیت مصرف‌کنندگان نسبت به مسائل محیط زیست در مصارف شخصی خود و تأثیر بازاریابی سبز بر آن‌ها بپردازیم.

تعریف بازاریابی سبز

این نوع بازاریابی به شیوه‌ای از بازاریابی اشاره دارد که محصولات و خدمات به بهبود محیط زیست کمک کنند و استفاده از آن‌ها آسیبی به محیط زیست نزند. این نوع بازاریابی همه فعالیت‌های تولیدی یک کارخانه یا سازمان را دربر می‌گیرد. اما متأسفانه در کشور ما آگاهی کمی در مورد این نوع بازاریابی وجود دارد و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تری دارد.

اهمیت بازاریابی سبز

از آنجایی که امروزه محیط زیست و حفاظت از آن به یک مسئله حیاتی برای همه اقشار و افراد جامعه تبدیل شده است، لذا توجه ویژه به آن در حوزه کسب‌وکار اهمیت فراوانی دارد. مطالعه و تحقیق در خصوص رفتار مصرف‌کننده از سال 1970 به موضوع مهمی برای برنامه‌ریزان بازاریابی تبدیل شد و پس از آن کم‌کم در سال 1980مبحث بازاریابی سبز در بین بازاریابان و سازمان‌ها مورد توجه قرار گرفت.

آگاهی از بازاریابی سبز و توجه به آن در انواع بازاریابی باعث ایجاد تصویری مثبت در مورد شرکت و در نتیجه قصد خرید محصول توسط مصرف‌کننده می‌شود. قصد سازمان‌ها از بازاریابی باید این باشد مه نیازهای مشتریان به روشی برآورده شود تا هم برای جامعه مفید باشد و هم باعث ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان شود.

شرکت‌ها با استفاده از این نوع بازاریابی می‌توانند به یک مزیت رقابتی پایدار در مقابل سایر شرکت‌ها دست یابند.

دیجیتال مارکتینگ با ارائه مقالات تخصصی در حوزه انواع روش‌های بازاریابی از بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا و غیره در خدمت شماست. مقالات بعدی ما را دنبال کنید تا با همه جنبه‌های علم بازاریابی آشنا شوید.

با تشکر از همراهی شما با وب سایت دیجیتال مارکتینگ

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *