تعریف بازاریابی اینترنتی و انواع بازاریابی

بازاریابی اینترنتی

تعریف بازاریابی اینترنتی و انواع بازاریابی

بازاریابی چیست ؟

در این مطلب ما به تعریف بازاریابی و انواع بازاریابی، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین می پردازیم.
در ابتدا با تعریف مختصری از بازاریابی آغاز می کنیم.

بازاریابی (Marketing)

بازاریابی در واقع شامل فرایند کسب وکار، ایجاد روابط و رضایت مشتریان است و با تمرکز بر مشتری یکی از اجزای برتر مدیریت کسب و کار است.

طبق تعریف بازاریابی توسط انجمن بازاریابی آمریکا

بازاریابی فعالیت مجموعه ای از نهاد ها و فرایند های ایجاد ارتباطات و تحویل و مبادله ی پیشنهادهای ارزشمند برای مشتریان، شرکا و در کل جامعه است.
اما اگر بخواهیم تعریف ساده تری در سوال بازاریابی چیست؟ ارائه دهیم، می توانیم بگوییم که در واقع بازاریابی عمل یا کسب و کاری در جهت ترویج دادن و یا فروش محصول و خدمات است.

بازاریابی اینترنتی (internet marketing)

بازاریابی اینترنتی که بازاریابی Online هم نامیده می شود، در واقع ترویج یک کسب و کار و یا یک برند از محصولات و خدمات آن از طریق اینترنت و با استفاده از ابزار هایی که به ترافیک و فروش کمک می کنند است. بازاریابی اینترنتی شامل طیف وسیعی از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی می شود.
بازاریابی اینترنتی که با نام بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) هم نامیده می شود، امروزه سهم بزرگی در تبلیغات اینترنتی دارد.
تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزار های اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.
توجه کنید که برای بازاریابی اینترنتی اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که باید بدانید که چه چیزی می خواهید و آن را هدف قرار دهید و سپس ببینید که در راستای بازاریابی دیجیتال چه اهدافی را می خواهید بدست بیاورید.

بازاریابی شبکه ها ی مجازی

بازاریابی رسانه های اجتماعی افزایش ترافیک یا کسب توجه بر یک موضوع از طریق رسانه های اجتماعی است.
برنامه های بازاریابی رسانه های اجتماعی معمولا تمرکز برای ایجاد محتوایی دارند که به واسطه ی آن بتوانند توجه مخاطبان را در آن پلتفرم ها جلب و خوانندگان را تشویق به اشتراک گذاری آن در صفحه های مجازی کنند.
برای مثال زمانی که کاربران از طریق اینترنت در رابطه با یک رخداد، کالا، خدمات، برند و یا شرکت مطلبی را به اشتراک می گذارند، زمانی که پیام اشاره شده از کاربری به کاربر دیگر پخش و برفرض پیچیده شود چون از منبع موثق می آید نتیجه ی آن شکل گیری نوعی بازاریابی در رسانه است.

بازاریابی آنلاین

در واقع همان اهداف بازاریابی سنتی را دنبال می کند اما با این تفاوت که با استفاده از ابزار های آنلاین با مشتریان ارتباط برقرار می شود. دیجیتال مارکتینگ وسیع تر از بازاریابی آنلاین است و در حوزه ی بازاریابی آنلاین قرار نمی گیرد چون دیجیتال مارکتینگ ممکن است به صورت آفلاین یا آنلاین انجام شود.
برای بازاریابی آنلاین می توان از ابزار هایی مثل Keywords planner و google analynics می توان استفاده کرد.

منابع:

wikipedia

searchenginejournal

Share this post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *