تولید محتوای متنی چگونه است؟

تولید محتوای

تولید محتوای متنی چگونه است؟

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی، در این نوع محتوا یکسری از واژگان کنارهم قرارداده می شود و یک پیام به مخاطب انتقال داده می شود. تولید محتوای متنی زمانی ارزش پیدا می کند که مطالب کپی شده ازمنبع دیگر نباشد، همچنین خواننده با خواندن آن محتوا دستاوردی به دست بیاورد و به دانشش افزوده گردد. اشخاصی که کار تولید محتوا انجام می‌دهند علاوه بر اینکه باید اصول نویسندگی را فرا گرفته باشند باید با قواعد و نگارش زبان و اصول بهینه‌سازی آشنایی کامل داشته باشند.
اگر در تولید محتوای متنی از کلید واژه هایی استفاده کنید که موارد استفاده زیادی در بین کاربران دارد، بعد ازگذشت مدتی موتورهای جستجو آن کلمات کلیدی را به کاربران نمایش خواهد داد

محتوای متنی می تواند بصورت ترجمه شده از منابع خارجی دیگر صورت بگیرد و یا از منابع داخلی جمع آوری شود، و یا اینکه کارشناسان، کار تولید محتوا را انجام بدهند .
خیلی از افراد تولید محتوا را با ترجمه محتوا یا تالیف اشتباه می گیرند، تولید محتوا به معنی آنکه افراد از ابتدا براساس یک موضوعی با ایده و خلاقیت خود شروع به نوشتن می کنند. اما ترجمه منابع مختلف خارجی را ترجمه و ویرایش می کنند و تحویل مشتری می دهند. اما تالیف به معنی جمع آوری منابع فارسی و ویرایش آن مطالب را می گویند

تولید محتوای بصری

یکی ازاصلی ترین و اساسی ترین ارکان های بازایابی در بازاریابی شبکه های اجتماعی تولید محتوای بصری است زیرا این محتوا مشتریان بسیار زیادی را جذب می کند.
اگر به طور مثال محتوا را به پادشاه تشبیه کنیم محتوای بصری بسیار قدرتمندتر از محتوای متنی است. یک تصویر آنلاین بیش از ۱۰۰۰ کلمه ارزش ارتباطی دارد و با توجه به قدرت بسیار بالای دوربین موبایل‌ها و تبلت‌ها و امکان دهی ویراریش تصاویر با این ابزارها شاهد گسترش روزافزون تولید محتوای بصری در قالب ویدئوها و تصاویر هستیم. در یک جمع بندی کلی به جرات می توان گفت سهم محتوای بصری، نسبت به سال‌های قبل بسیار افزایش داشته است .

محتوای بصری چگونه به جذاب ترشدن سایت شما کمک می‌کند؟

مقدار زمانی که یک فرد قبل از رفتن به یک وب سایت تمرکز می کند معمولا هفت ثانیه است. بنابراین، وب سایت شما به چه اندازه جذاب باید باشد که بینندگان مشتاق باشند تا پایین صفحه سایت شما را ببینند؟
محتوای بصیری به محتوایی گفته می شود که متن در کنار یک عنصر بصری (مانند تصویر یا ویدیو) قرار بگیرد. معمولا کاربران به خصوص در فضای مجازی زیاد حوصله این را ندارند که مثلا یک متن ۶ سطری (هرچند مفید) را بخوانند که دلیل آن هم کاملا مشخص است؛ متن به تنهایی جذابیت خاصی را برای کاربرندارد.

تولید محتوای ویدئویی

اگر می خواهید رهبر کسب و کار خود باشید و در آینده ای نه چندان دور به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید ، در بحث محتوادهی باید تولید محتوای ویدئویی را سرلوحه کار خود قرار دهید .
در دنیایی که رقابت حرف اول را در کسب و کار می زند باید خوب بیندیشید و خوب عمل کنید. در دنیایی که از اطلاعات و محتوا اشباع شده است باید به فکر انتخاب بهترین روش ارائه محتوا به مخاطب باشید تا بتوانید نظر و اعتماد او را به برند خودتان جلب کنید. مسلما یکی از بهترین روشهای بازاریابی خصوصا بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از محتوای ویدئویی است . بسیاری از صاحبان کسب و کاردر این مورد هم عقیده هستند که تولید محتوای ویدئویی علاوه بر اینکه هزینه صرف شده برای خود را در عرض چند روز یا چند هفته باز می گرداند بلکه ده ها برابر قدرت درآمد زایی برای صاحبان کسب و کار در برخواهد داشت.
در بحث تولید محتوای ویدئویی سعی کنید ویدیوهایی را تولید کنید که آخرین بروزرسانی‌های صنعت تولید محتوای ویدئویی را به نمایش می‌گذارد. با این کار تخصص خود را در صنعتتان به دیگران نشان می‌دهید. برای مثال فیس‌بوک، آخرین بروز رسانی‌ها را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. این فیلم ها به بافر اجازه می‌دهد تا خود را به عنوان منبعی برای اطلاعات رسانه‌های اجتماعی معرفی کند ومخاطبین خود را حفظ کند.

تولید محتوای دیجیتال

چرا تولید محتوای دیجیتال مهم است؟

ارزش و اهمیت محتوای دیجیتال آنجایی مشخص می شود که پی به قدرت بالای بازاریابی تولید محتوا میبریم. شرکت‌های بسیار بزرگی درجهان وجود دارند که توانسته اند با تولید محتوا در وب ، مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنند و بدون هزینه و سرمایه گذاری زیاد کسب و کارهای بسیار موفقی را در سطح جهانی راه اندازی کنند .
برای تولید و منتشر کردن تولیدمحتوای دیجیتال فرمت های مختلفی وجود دارد اما اگر بیاموزید که چگونه به صورت تخصصی این کار را انجام دهید قطعا مخاطبین خود را شگفت زده خواهید کرد و در بازه زمانی کوتاهی نتایج فوق العاده آن را خواهید دید.
مراحل مختلفی وجود دارد که پس از شناسایی مخاطبان مورد نظر خود ، به بهبود کیفیت وتاثیر فرایند ایجاد محتوای دیجیتال کمک کند . اگرچه ممکن است برخی از مراحل برای همه انواع محتوا مناسب نباشد اما به طور کلی برای بسیاری از محتویات تولید شده برای برندهای تجارت شرکت با شرکت قابل اجرا هستند . در زیر به چند مرحله از تولید محتوای دیجیتالی موفق اشاره می کنیم.
1_ هدف را تعیین کنید
2_ محتوای مفید و با کیفیت ایجاد کنید
3_ محتوای خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید
4_ استفاده از عکسها و چند رسانه ای
5_ پیاده سازی یک برنامه بهینه سازی شده
6_ پیگیری و تجزیه تحلیل محتوا

 

منابع:

modireweb

respinatech

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *