چگونه یک داشبورد بازاریابی خوب بسازیم

چگونه یک داشبورد بازاریابی خوب بسازیم

چگونه یک داشبورد بازاریابی خوب بسازیم

در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ قصد داریم به معرفی و بررسی راهکارهای ایجاد یک داشبورد بازاریابی خوب بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها آشنا شوید.

این راهکارها عبارت‌اند از:

یک هدف قابل قبول برای داشبورد بازاریابی خود انتخاب کنید

با استفاده از داشبوردها اغلب به سؤالات ساده‌ای پاسخ داده می‌شود. به عنوان مثال آیا در خصوص X موفق بوده‌ام؟ که در این سوال X هدفی کلی است و یک معیار نیست. هدف در اینجا در واقع نتیجه نهایی است و معیار راهی است که از طریق آن می‌توان میزان پیشرفت را اندازه‌گیری کرد.

راهنمای انتخاب معیارهای موثر برای داشبورد بازاریابی خوب

انجام این بخش از کار سخت است. از طریق معیارهایی که به منظور اندازه‌ گیری انتخاب می‌کنیم در واقع هدف خود را مشخص خواهیم کرد. معیاری خوب است که بتواند موفق عمل کند و خارج از کنترل شما نباشد. اگر زمانی حس کنید که کنترل برخی از چیزها را دست داده‌اید باید معیار خود را تصحیح کنید. همچنین معیارهای ما باید باعث ایجاد انگیزه‌هایی در رفتار مخاطب شوند.

همان‌طور که در مقاله پیشین از دیجیتال مارکتینگ گفته شد، گزارش‌ها در تصمیم‌گیری به ما کمک می‌کند اما داشبورد اهداف مهم را به ما نشان می‌دهند. در واقع گزارش‌ها با ما کمک می‌کنند تا یک تصمیم خوب بگیریم اما داشبورد بازاریابی و شاخص‌های عملکرد کلیدی آن، کمک می‌کنند تا تصمیم‌ها، گزارش‌ها و نظرهای مختلف افراد مشخص شوند. و این امر باعث می‌شود انگیزه‌ها مشخص شود و رفتار با مخاطبان تغییر کند. بنابراین لازم است معیارهای خود را با دقت انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

در طول طراحی گزارش و داشبورد باید این نکته را در نظر داشته باشید که کار داشبورد توضیح دادن عملکرد غلط شما نیست بلکه کار یک داشبورد بازاریابی پیگیری کردن هدف در طول زمان است و همواره به شما می‌گوید که آیا نیاز به بررسی‌های بیشتر است یا خیر.

با تشکر از همراهی شما با وب سایت دیجیتال مارکتینگ

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


لطفا پاپ آپ را چک کنید.