نقش روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

نقش روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

نقش روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ به بررسی و تأثیر نقش رنگ‌ها در طراحی سایت پرداخته‌ایم، در ادامه با ما همراه باشید تا با روانشناسی رنگ در طراحی سایت آشنا شوید.

روانشناسی رنگ چیست

امروزه بر کسی پوشیده نیست که روانشناسی رنگ به‌طور گسترده‌ای در همه جنبه‌های طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از رنگ‌های مورد استفاده در اقلام روزمره مواد غذایی، آرم برند و طراحی سایت، رنگ یک عنصر مهم است که می‌تواند پیام خاصی را به کاربران منتقل کند.

با اطمینان می‌توان گفت که رنگ نقش غیرقابل انکار در ایجاد یک تاثیر قوی بر روی کاربران دارد.

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

با توجه به اهمیت رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی سایت باید به آن توجه ویژه داشت، روانشناسی رنگ ها است. زیرا رنگ‌ها باعث تأثیر بر رفتار و احساس انسان‌ها شده و آن‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کنند.

با توجه به اینکه هدف اکثر طراحی سایت ها نیز جذب مخاطب و ایجاد تأثیر مثبت در ذهن کاربر است و در عین حال به طور مستقیم با مخاطب در ارتباط نیستیم، پس لازم است از روانشناسی رنگ ها استفاده کرده تا تجربه کاربر از مشاهده وب سایت به صورت مثبتی در ذهن او باقی بماند.

نتیجه‌گیری

روانشناسی رنگ بخش مهمی از طراحی سایت است اما این موضوع همچنین یک جنبه حیاتی از نام تجاری نیز می‌باشد. حس‌هایی که توسط رنگ‌ها استفاده می‌شود باید با شخصیت‌های برند مطابقت داشته باشد و به نام تجاری و معنای آن نیز اضافه شود.

اغلب طراح سایت ممکن است مجبور باشد با آثار هنری موجود مانند لوگوها کار کند و باید بر اساس آن رنگ‌ها را انتخاب کند. در حالی‌که این امر می‌تواند کاملاً مبهم باشد، در دسترس بودن پالت‌های رنگی برای کمک به شما باید روند کار طراحی سایت را ساده‌تر کند.

با تشکر از همراهی شما با وب سایت دیجیتال مارکتینگ

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


لطفا پاپ آپ را چک کنید.