آنچه لازم است درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام بدانید

شبکه اجتماعی اینستاگرام

آنچه لازم است درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام بدانید

شبکه اجتماعی اینستاگرام در بین ایرانیان

شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۲۰ میلیون کاربر ایرانی یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان ایرانیان است. این روزها جهان سرعت گرفته است و عکس و ویدیو از سریع‌ترین فرم‌هایی هستند که توسط کاربران دیده می‌شوند. شاید همین سرعت در دیده شدن، یکی از دلایل عمدۀ جذابیت این شبکۀ اجتماعی است.
نخستین نسخه اینستاگرام در اکتبر 2010 راه اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت پیدا کرد و به بیش از 100 میلیون کاربرتا آوریل 2012 و 300 میلیون کاربر تا دسامبر 2014 رسید. این پلتفرم از طریق استور اپل، گوگل پلی، و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است.
این نرم افزار رایگان در حال حاضر برای تمامی سیستم عامل های موبایلی در دسترس است و تنها برای سیستم عامل ویندوز منتشر نشده است . نکته دیگر این است که بر خلاف فیس بوک ، توییتر، فلیکر و … این شبکه در ایران فیلتر نیست ولی فیلترینگ هوشمند برای اولین بار بر روی این شبکه اجرا شد. اینستاگرام در حال حاضر پذیرای بیش از بیست میلیون ایرانی در خود است که این تعداد نیز با سرعت در حال افزایش می باشد. شاید اگر اینستاگرام نیز همانند پیامرسان واتس اَپ با گوگل قرداد رسمی برای “نرم افزار ضروری بودن” داشت و در تمامی نسخه های اندروید گوگل به صورت پیش فرض نصب می شد ، تقریبا کاربران آن 2 برابر الان می بود.

بررسی چگونگی افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روش‌هایی وجود دارند که شما یک ‌شبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ اما مسلما این فقط به یک عدد در صفحه شما تبدیل می‌شود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد. اصولا راه درست هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، مطلوب و مطمئن می‌رساند. برای زیاد شدن فالوورهای خود شما ابتدا به یک استراتژی نیاز دارید. استراتژی طراحی یک مسیر است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ مطلوب می‌رساند.
در اینترنت مقاله‌های زیادی در این رابطه وجود دارد. برنامه‌ها و تکنیک‌های زیادی نیز در این زمینه به کار گرفته می‌شوند که برای شرکت‌ها و اشخاصی که دنبال پیشرفت در شبکه‌های اجتماعی هستند حائز اهمیت است. ما می‌خواهیم در این مقاله به صورت خلاصه به 8 نکته اساسی اشاره کنیم:
1_ کاربر فعال باشید.
2_ دکمه های شبکه اجتماعی را دربلگ یا سایت خود قرار دهید
3_ در وب سایت خود یک بنر از اینستاگرام اضافه کنید
4_ حساب کاربری اینستاگرام خود را در ایمیل هایتان قرار دهید
5_ در کارت تجاری خود اسم کاربری اینستاگرام خود را اضافه کنید
6_ از هشتگ استفاده کنید
7_ دوستان خود را در عکس‌ها تگ کنید
8_ با مردم در ارتباط باشید

تاثیر تبلیغات اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

اگر شما یک بازاریاب هوشمند شبکه های اجتماعی هستید، حتما توجه ویژه ای به اینستاگرام دارید.
اینستاگرام اکنون درکنار فیسبوک و یوتیوب جزو برترین پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اجتماعی دنیا محسوب می شود و بسیار قدرتمندتر از توییتر و اسنپ چت است.
تبلیغات در این شبکه اجتماعی هر روز نسبت به روزهای گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. با توجه به گزارش فوربز تعداد تبلیغ کنندگان در این شبکه اجتماعی در 6 ماه گذشته بیش از دوبرابر شده است! دلیل آن اینکه است که اینستاگرام بهترین پلت فرم رسانه اجتماعی برای مشارکت مشتریان محسوب می شود.
یکی از بهترین امکاناتی که این شبکه اجتماعی در اختیار کاربرانش قرار داده است، ساخت اکانت تجاری است که به فالوورهای شما این امکان را می‌دهد که تنها با انتخاب یک دکمه با شما تماس برقرار کنند یا یک پیام متنی یاایمیل بفرستند.
علاوه بر این، به شما امکان دسترسی به داده‌های مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کارتان در اینستاگرام را خواهد داد. اگر شما بخواهید از اینستاگرام برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید می‌توانید با ساخت یک حساب تجاری در این شبکه اجتماعی (راحت تر) متوجه شوید که کاربران شما چقدر جذب محتوا و برند تجاری شما شدند.

تحلیل شبکه اجتماعی اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

ابزار تجزیه و تحلیل این شبکه اجتماعی می تواند به شما در برنامه ریزی محتوا و کمپین های آینده و دستیابی به اهداف شبکه های اجتماعی کمک کند.
این اهداف باید مشخص، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد. همچنین باید قابل اندازه گیری باشند تا بدانید پیشرفت می کنید یا خیر.
تجزیه و تحلیل اینستاگرام اطلاعات مخاطبان را بر اساس جنسیت، سن، محل، و زبان ارائه می کند. بسته به ابزار، شما همچنین می توانید علائق و رفتار خرید آنلاین مخاطبان را دنبال کنید. با استفاده از این اطلاعات می توانید محتوای مورد نظر مخاطب را برای او ارائه کنید. طرفداران این شبکه اجتماعی شما ممکن است از سایر شبکه های اجتماعی متفاوت باشند.
یک شبکه‌ اجتماعی، شبکه‌ای متشکل از افراد، گروه‌ها و ارتباطات بین آن‌ها است. افراد و گروه‌های عضو آن گره‌های آن را تشکیل می‌دهند و وابستگی‌های بین این افراد مانند دوستی، خویشاوندی، تجارت، علایق مشترک و غیره یال‌های بین گره‌ها را تشکیل می‌دهند. با بیشتر شدن گره‌ها و یال‌های بین آن‌ها شبکه هم پیچیده‌تر می‌شود و می‌توان با آنالیز شبکه آن‌ها را تحلیل و بررسی کرد. اینستاگرام را نباید دست کم گرفته شود. با توجه به گزارش تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال 2017 ، این شبکه اجتماعی بالاترین سطح تعادل بین همه کانال های رسانه های اجتماعی را دارا می باشد.

منابع:

novinseo.ir

didogram.com

balootit.ir

wikipedia

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


لطفا پاپ آپ را چک کنید.