طراحی استراتژی برای بازاریابی ایمیلی (قسمت دوم)

طراحی استراتژی برای بازاریابی ایمیلی

طراحی استراتژی برای بازاریابی ایمیلی (قسمت دوم)

این مقاله طراحی استراتژی برای بازاریابی ایمیلی 2 است که ادامه مقاله قبلی می باشد تا به درک بهتری در مورد این موضوع برسید.

برای طراحی استراتژی ایمیل مارکتینگ باید گروهی از افراد مرتبط به این موضوع را گرد هم آورید. این افراد شامل تیم بازاریابی و مدیران اجرایی به همراه ذینفعان دیگر شرکت هستند. اگر بخش بازاریابی متشکل از یک نفر است، برای طراحی استراتژی نیاز به گروهی از افراد شرکت دارید، که آینده شرکت برایشان اهمیت دارد.

در زیر به مواردی که در طراحی استراتژی برای بازاریابی ایمیلی موثر می باشند می پردازیم.

عقب نشینی استراتژیک:

تیم تشکیل شده را از دفتر خارج کنید و آنها را از عوامل مزاحم مانند تلفن های همراه، تقویم ها، لیست کارها و افرادی که بدون اطلاع به دفترشان می آیند، دور کنید.

باید توجه همه را به کسب و کار متمرکز کنید. اگر نمی توانید خارج از محل کار تیم را مدیریت کنید، یک اتاق کنفرانس پیدا کنید که در آن بتوانید بدون دردسر کار کنید. انتظار نداشته باشید که برنامه ریزی یک روزه تمام شود. شما نیاز به زمان برای تولید ایده ها، پرورش و اجرای آنها دارید. سپس باید آنها را بررسی کنید و در مورد آنها بازنگری نمایید.

ایجاد ایده:

از آنچه که در برنامه شناسايي اطلاعات آموخته ايد (بخش بالا) متوجه می شوید که کدام ایده مناسب است.

اجازه ندهید که محدودیت های حال حاضر در خصوص هزینه، تکنولوژی و مهارت ها ایده ها را سرکوب کند.  می توان بعدا با این محدودیت ها برخورد کرد و آنها را از میان برداشت. از یک تخته سفید و تعدادی برگه یادداشت استفاده کنید. از افراد بخواهید ایده ها را در برگه های یادداشت بنویسند. درنهایت از این برگه ها طرح نهایی خود را استخراج خواهید کرد.

اصلاح برنامه: در طی جلسه باید همه نظرات و یافته ها را مرور کنید و آنها را به برنامه ای تبدیل کنید که روی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، استراتژی ها و تاکتیک ها حساس باشد.

انتقال نتایج به مدیران:

اگر فقط یک یا دو ایده جدید برای از بین بردن موانع یا یافتن منبع درآمد جدید بیابید، در رشد شرکت تاثیر بسزایی داشته اید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *