طراحی استراتژی برای بازاریابی ایمیلی (قسمت اول)

استراتژی برای بازاریابی ایمیلی

طراحی استراتژی برای بازاریابی ایمیلی (قسمت اول)

برای اینکه بتوانید یک برنامه استراتژی برای بازاریابی ایمیلی طراحی کنید نیاز به تجربه زیادی دارید.

بسیاری از برنامه های دیجیتال مارکتینگ با شکست مواجه می شوند، چون افراد آنقدر راجع به کاری که می خواهند انجام دهند هیجان زده هستند که اصلا فکر نمی کنند که چرا باید این کار را انجام دهند.

استراتژی بازاریابی چیست ؟

یک حقیقت تلخ در مورد ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی وجود دارد و آن این است که باید برای برنامه داشتن، برنامه ریزی کنید. برای ایجاد و اجرای یک برنامه بازاریابی باید تحقیقات زیادی انجام دهید. به این فاز، “برنامه ریزی برای بازاریابی” می گوییم.

برنامه استراتژی برای بازاریابی ایمیلی : هدف یا اهداف، استراتژی، تاکتیک

استراتژی ها، اهداف را پشتیبانی می کنند. مثلا هدف “افزایش سودآوری است” و استراتژی مربوط به این هدف ” افزایش فروش در وبسایت” است. تاکتیک ها برای اجرای استراتژی مورد استفاده قرار می گیرند. تاکتیک “بازاریابی ایمیلی” می تواند برای استراتژی “افزایش فروش در سایت” استفاده شود. تاکتیک ها معمولا از نوع تکنولوژی هستند و یا به نحوی به تکنولوژی مربوط می شوند.

با داده ها شروع می کنیم. جمع آوری داده فرآیند مهمی است و نباید برای گذر از این مرحله عجله کنید. در جمع آوری داده ها برای مشتریان خود متمرکز شوید. مشتریان شما چه کسانی هستند؟ چرا از شما خرید می کنند؟ چه کالاها یا خدماتی از شما خریداری می کنند و این خریدها با چه فاصله زمانی صورت می گیرد؟

مواردی که در زیر آورده ایم برای جمع آوری داده ضروری هستند:

جمع آوری داده:

همه جا توصیه می کنند داده های کسب و کار خود را جمع آوری کنید و اصلا مطلب جدیدی نیست، ولی گاهی بعضی موارد آشکار را نادیده می گیریم.

آنالیتیکس خود را تجزیه و تحلیل کنید:

این شامل تحلیل وب، ایمیل، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن می شود. به روند صعودی یا نزولی شرکت توجه کنید و ببینید در آن زمان چه اتفاقی در شرکت افتاده است.

با بخش ارتباط با مشتری صحبت کنید:

نمایندگان ارتباط با مشتری همه امور و مشکلات مربوط به کالاها و خدمات را می دانند و تعامل با آنها بسیار کمک کننده خواهد بود.

از همه نظرسنجی کنید:

برای ایجاد یک شرکت جدید و استراتژی برای بازاریابی ایمیلی، پیوستن به حوزه ای جدید و … از طریق صحبت با افراد، بسیاری از مسائل را برای خود حل می کنید.

با مدیران عملیاتی و یا موسس اولیه شرکت به گفتگو بنشینید. سوالاتی طراحی کنید که تاریخچه شرکت را به خوبی متوجه شوید.

با مشتریان خود صحبت کنید: در استراتژی برای بازاریابی ایمیلی خود از لیست مشتریان خود 10 یا 15 نفر را انتخاب کنید و نظر آنها را در مورد محصولات و خدمات و بازاریابی ایمیلی خود بپرسید.

مشتریان جدید و قدیمی، خریداران و کسانی که قصد خرید ندارند، همه را هدف تحقیق خود قرار دهید.

با اعضای پنل به صورت جداگانه ارتباط برقرار کنید و نظر انها ر در مورد ایمیل ها بپرسید. مثلا از آنها بپرسید “از ایمیل هایی که دریافت می کنند چند تا را باز می کنند؟” یا ” آیا ایمیل را تا انتها می خوانند یا خیر؟” و اینکه دوست دارند چه تغییراتی در محتوای و ظاهر ایمیل، زمان بندی ارسال ایجاد شود.

یک سال به ارتباط با اعضای پنل ادامه دهید، مستندات را ثبت کنید و روند را بررسی کنید.

همه تلاش ها خود را مرور کنید. بررسی کنید فعالیت های بازاریابی شما از جمله ایمیل مارکتینگ چه تاثیری بر کسب و کار شما داشته است. تمام استراتژی ها، حتی آنهایی که موفق نبودند را لیست کنید. مطمئن باشید که وقت خود را هدر نمی دهید چون حداقل می دانید که یک استراتژی برای شما خوب است یا نه.

به رقبای خود توجه کنید. ببینید آنها چه می کنند. می توانید در همایش ها و نمایشگاه های صنعت خود شرکت کنید تا از رقبا و همتایان خود یاد بگیرید.

Share this post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *