همه چیز درباره شبکه اجتماعی فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک

همه چیز درباره شبکه اجتماعی فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک شبکه ای اجتماعی است که توانسته در مدت زمان کمی، میلیونها نفر را به سمت خود جذب کند. البته به نظر می رسد که روند جذب تصاعدی کاربران در این سایت، چندان هم اتفاقی نبوده اند و باور این موضوع کمی سخت است که یک وب گاه ساده، بدون مقصود خاصی و تنها برای استفاده عده ای از دانشجویان طراحی و ساخته شود و ناگهان به شبکه ای بزرگ تبدیل شود که کاربران آن بعد از گذشت کمتر از یک دهه، در آستانه دو میلیارد نفر قرار گیرند.

کاربرن برای بهره گیری کامل از شبکه اجتماعی فیس بوک باید در آن نام نویسی کنند. پس از نام نویسی، امکان ایجاد نمایه شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام، دریافت آگاه سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می شود.

شبکه اجتماعی فیس بوک در حال حاضر یکی از بهترین شبکه های اجتماعی در موتور جستجوگر گوگل به شمار می رود. به خاطر سلامت و امنیت خود و خانواده تان چند نکته هست که هرگز نباید در شبکه اجتماعی فیس بوک بگذارید:

1_ تاریخ کامل تولد خودتان و یا خانواده تان
2_ شرایط رابطه شما
3_ جایگاه کنونی شما
4_ واقعیت اینکه در خانه تنها هستید
5_ عکس فرزندانتان را با اسم کوچکشان تگ نکنید

تبلیغات شبکه اجتماعی فیس بوک

به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، درک نحوه استفاده از تبلیغات شبکه اجتماعی فیس بوک برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است. تبلیغات در شبکه اجتماعی فیس بوک می تواند حضور کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی را بدون آسیب زدن به بودجه موجود متحول سازد. در این پست از وبلاگ جی ادز هر چیزی که باید در مورد تبلیغات شبکه اجتماعی فیس بوک بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم. پس همراه ما باشید. تبلیغ در شبکه اجتماعی فیس بوک به کسب وکارها اجازه می دهد تبلیغات سفارشی خود را ترویج کنند یا محتوایی را در اختیار مخاطبان هدف خود بگذارند. اینکار با هزینه های مختلفی انجام می شود که معمولا بر اساس دسترسی به مخاطبان و تعامل آن ها محاسبه می شود.

در زیر به پنج باور غلط درباره تبلیغات در شبکه اجتماعی فیس بوک

1_ بلیغات در فیس بوک بسیار گران است.
2_ تبلیغات فیس بوک سودآور است اما برای حرفه‌ی من مناسب نیست.
3_ تعداد مخاطبان من باید بسیار زیاد باشد.
4_ عکس هایی که به اشتراک گذاشته می شوند باید حرفه ای باشند.
5_ تبلیغات شبکه اجتماعی فیس بوک آزاردهنده هستند، بنابراین در اکثر مواقع به آنها توجهی نمی شود.

استفاده از آرم و لوگو برند یا علامت تجاری میتواند بسایر کارآمد باشد زیرا زمانی که کاربر در قسمت نیوزفید از شما خبری دریافت میکند عکس پروفایل شما در کنار آن نمایش داده میشود. معمولا یک عکس ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل مناسب خواهد بود. برای قسمت کاور فوتو (عکس مستطیلی شکل و عمودی در بالای صفحه) نیز باید بسیار بادقت عمل کنید. عکسی با پیکسل های ۳۱۵ در ۸۵۱ مناسب خواهد بود. اظافه کردن جمله ای که معرف برند است و یا لینک وب سایت برای صفحه های تبلیغاتی روند بازاریابی را سریع تر می کند.

تحلیل شبکه اجتماعی فیس بوک

در عصر حاضر، فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی هم‌چون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی نقش مهمی در زندگی افراد به‌ویژه جوانان ایفا می‌کنند.  به همین خاطر، بسیاری از اندیشمندان اجتماعی این مسئله را مطرح می‌کنند که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی زندگی افراد را تغییر می‌دهند، اما در چگونگی این تغییر و مثبت و منفی بودن آن اختلاف‌نظر وجود دارد؛ بنابراین هدف پژوهش حاضر مطالعه­ی‌ این امر است که آیا حضور در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک باعث انزوای اجتماعی کاربران می‌شود؟ یا باعث گسترش روابط اجتماعی کاربران خود می‌شود؟ نوشتار حاضر به‌صورت پیمایشی و با استفاده از روش نمونه‌گیری داوطلبانه و در دسترس و بهره‌گیری از پرسش‌‌نامه‌ی‌ اینترنتی محقق ‌ساخته صورت گرفته است. جامعه‌ی آماری پژوهش را جوانان 34-18 سال کاربر فیس‌بوک شهر تبریز تشکیل می‌دهند. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که بین مدت زمان عضویت، میزان استفاده، میزان مشارکت و فعالیت، استفاده‌ی هدف‌مند از فیس‌بوک و انزوای اجتماعی رابطه‌ی معکوس و معناداری وجود دارد؛ اما بین استفاده‌ی غیر هدف‌مند (انجام بازی‌های آنلاین و دیدن صفحات غیراخلاقی در فیس‌بوک) از فیس‌بوک و انزوای اجتماعی، همبستگی مستقیم و معناداری وجود دارد.

تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده روابط اجتماعی در نظریه شبکه که متشکل از گره‌ها (نشان‌دهنده بازیگران فردی درون شبکه) و روابط (نشان‌دهنده روابط بین افراد مانند دوستی، خویشاوندی، موقعیت سازمانی و غیره) است. این شبکه‌ها غالبا در دیاگرام شبکه‌های اجتماعی که در آن گره‌ها به عنوان نقاط و روابط با خطوط نمایش داده می‌شود.

اهمیت و نقش اینترنت در تعاملات و تغییرات فردی و اجتماعی زندگی انسان امروزی به ویژه پس از پیدایش نخستین شبکه‌های اجتماعی مجازی بیش از پیش خود را نشان داده و امروزه مطالعه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی به یکی از پارادایم‌های اصلی جامعه­شناسی تبدیل شده است. در همین راستا مطالعه کیفی حاضر به دنبال شناخت انگیزه‌های عضویت کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک بوده است. به این منظور با استفاده از روش نتنوگرافی با 32 نفر از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک که به روش نمونه‌گیری هدفمند نظری انتخاب شده بودند، مصاحبه کیفی انجام شد. داده‌های گردآوری‌شده با روش تحلیل موضوعی یا تماتیک مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفتند. تحلیل داده‌ها نشان داد که انگیزه‌های عضویت در شبکه اجتماعی فیس‌ بوک به دو دسته انگیزه‌های اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند. انگیزه‌های اولیه شامل کنجکاوی، فشار دوستان و همالان، نمایش به روز بودن، سرگرمی و وقت گذرانی، بازسازی اجتماع و انگیزه‌های ثانویه نیز شامل احیای روابط قدیمی، خود اِبرازی، احساسِ بودن، گریز، بحث آزاد، اطلاع‌یابی و اطلاع رسانی، عضویت در اجتماعات مجازی بوده‌اند. در بخش نتیجه‌گیری با طراحی الگوی انگیزهای عضویت در شبکه اجتماعی فیس‌بوک یافته‌ها مورد بحث قرار گرفتند.

منابع:

jcsc.iaocsc.ir
article.tebyan.net
fa.wikipedia.org
beytoote.com
hg-ads.org
hoxteam.ir
www.virlan.co
article.tebyan.net

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *