چگونه محتوای سیاست های حفظ حریم خصوصی را ساده سازی کنیم؟ قسمت 2

محتوای سیاست های حفظ حریم خصوصی

چگونه محتوای سیاست های حفظ حریم خصوصی را ساده سازی کنیم؟ قسمت 2

در قسمت قبل توضیح دادیم که در همه سایت ها بخشی به نام privacy policies یا سیاست های حفظ حریم خصوصی وجود دارد که به دلیل پیچیدگی ناشی از ادبیات حقوقی، افراد اغلب نمی توانند پیام آن را درک کنند. در بخش قبلی دو راه برای ساده کردن این متون را آموزش دادیم. در این مقاله به ادامه بررسی روش های ساده سازی محتوای سیاست های حفظ حریم خصوصی می پردازیم.

  1. اضافه کردن متن به نوشته در صورت نیاز

وکلا معمولا برای اینکه نوشته خود را قابل درک بنویسند تلاش نمی کنند.

به این مثال که در درس قبل استفاده کردیم دوباره نگاهی می اندازیم:

  • فرم حقوقی سیاست های حفظ حریم خصوصی

با دسترسی دادن به موارد خواسته شده و استفاده از خدمات ما، شما به طور ضمنی موافقت خود را با سیاست های ما اعلام کرده اید. اگر این سیاست های ما را قبول ندارید یا با هر قسمتی از آن راحت نیستید، باید سریعا از ادامه فرآیند خودداری کنید.

  • فرم ساده شده سیاست های حفظ حریم خصوصی

استفاده از خدمات ما به معنی قبول شرایط و سیاست های سایت ما است. اگر سیاست ها را قبول ندارید، نباید از خدمات ما استفاده کنید.

در نسخه ساده و انگلیسی، متوجه خواهید شد که بعضی از کلمات اضافه شده اند. چرا؟

چون می خواهیم افراد درک کند که این پیچیدگی در سیاست حفظ حریم خصوصی کاملا طبیعی است. این نوشته یک یادآوری است که اگر شرایط ما را قبول ندارید، پس از خدمات استفاده نکنید. ایم کاری است که همه شرکت ها انجام می دهند. فقط فهم آن را برای خواننده راحت کردیم.

  1. از ساده ترین کلمات استفاده کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، متون قانونی اغلب به دلیل واژه های به کار گرفته شده توسط وکلا، دشوار هستند. بنابراین باید برای تمام کلمات معادل ساده تر را شناسایی کنیم. به طوری که معنی را تغییر ندهد.

به مثال زیر دقت کنید:

ما همیشه قبل از انتشار اسامی مشتریان همراه با اطلاعاتشان، رضایت آنها را به دست می آوریم.

این متن را می توان بدون اینکه معنی تغییر کند، به شکل زیر نوشت:

ما همیشه برای استفاده از نام مشتریان خود در گواهی نامه ها، اجازه آنها را دریافت می کنیم.

در جمله دوم از لغات ساده تری استفاده کرده ایم، در حالیکه معنای جمله ثابت است.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


لطفا پاپ آپ را چک کنید.