۹ نکته برای تولید بهترین محتوای سئو!

محتوای سئو

۹ نکته برای تولید بهترین محتوای سئو!

برای درک منظور بازاریابان از محتوای سئو ،تجزیه ی آن به بخش های کوچک تر می تواند مفید واقع شود.

بخش اول آن SEO ، سئو به معنی بهینه سازی برای موتور های جست و جو است، در واقع به فرایندی گفته می شود که مردم بتوانند سایت شما را در موتور های جست و جو راحت تر و سریع تر پیدا کنند.و بخش دوم آن Content یا همان محتوا ، به هر اطلاعاتی که در وب (اینترنت) وجود دارد و می تواند از آن کسب شود می گویند.حالا اگر این دو مفهوم را باهم ادغام کنیم، محتوای سئو به محتوایی گفته می شود که به هدف جذب ترافیک موتور جست و جو می گویند.

در سال ۲۰۱۹ برای مخاطبان فقط و فقط محتوا اهمیت دارد.اگر شما به دنبال بهبود بخشیدن به بازاریابی محتوا هستید و  می خواهید یک بازده سرمایه ی خوب را داشته باشید، باید از شیوه هایی استفاده کنید که واقعا برای آن ها مفید باشد.
محتوایی که رتبه ی بالایی داشته باشد، ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می کند و شما را به مشتریان و کاربرانتان نزدیک تر می کند.به همین دلیل نکات مربوط به SEO در سال ۲۰۱۹ بیشتر به خوانندگان شما بستگی دارد. 

این نکات مهم و هوشمندانه به شما کمک می کند تا محتوایی تولید کنید که خوانندگان و ترافیک بیشتری را برای سایتتان به ارمغان بیاورد.این نکات به صورت مفصل در ادامه ی مطلب آمده است:

۱.با کلمات کلیدی هدفدار برای مخاطبان هدفتان بنویسید!

اگر شما در فرایند تولید محتوا و بهینه سازی متن از کلمات کلیدی مناسب استفاده نکنید،محتوای شما به افراد مناسب و جامعه ی هدف شما نمیرسد.

منظور ما از کلمات کلیدی هدفدار چیست؟

کلمات کلیدی هدفدار همان عباراتی هستند که مخاطبان شما در موتور های جست و جو سرچ می کنند.

برای پیدا کردن آن ها ابتدا باید این ها را درک کنید:

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • آن ها به چه نوع اطلاعاتی نیاز دارند؟
  • چرا آن ها به این اطلاعات نیاز دارند؟
  • کدام کلمات کلیدی را برای یافتن آن اطلاعات استفاده می کنند؟

این ها به نظر خیلی زیاد هستند، اما اگر آن ها را به چند فعالیت تقسیم کنید، واقعا زیاد نیستند:

  • تحقیق در مورد مشتری(مخاطب): 

نوع مخاطبی که، به آن چیزی که شما ارائه می دهید نیاز دارند را مشخص کنید.سپس جایی که آن ها آنلاین می شوند را پیدا کنید.با آن ها صحبت کنید.آن ها را بررسی کنید.عادت های شخصی آن ها را پیدا کنید،اولویت های آن ها را بیابید،آن ها را جمعیت شناسی کنید و بیشتر بشناسید.زمین بازاریابی راهنمای خوبی در این فرآیند است.

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی:
    کلمات کلیدی مرتبط و سود آور که مربوط به تخصص شما ، محصول یا سرویس شما، یا هدف جست و جوی مخاطبانتان هستند را پیدا کنید.
  • تحقیق موضوع:
    مباحث و موضوعات مربوط به کلمات کلیدی ای که از پیش یافتید و آنچه که مخاطبان شما می خواهند بیاموزند را بیابید.

۲. تمرکز بر خوانایی:

محتوای سئو که در بالاترین نتایج جست و جو قرار می گیرند ، چندین مورد درباره ی آن ها وجود دارد، از جمله این ویژگی اصلی:

فوق العاده قابل خواندن هستند!!

هنگامی که مخاطب شما لینکی را کلیک می کند ، باید تک تک المان های صفحه ، مخاطب را مجاب به ماندن در آن صفحه و خواندن آن مطلب کند!
اگر آن ها ماندند و مطلب شما را خواندند،این صفحه ی شما برای گوگل چهره ی خوبی را خواهد داشت.

این نشان دهنده ی این است که “این صفحه به چیزی که سرچ شده است (کوئری سرچ شده) مرتبط است! کاربر چیزی که به دنبال آن می گشت را پیدا کرد!”
به آن زمان استراحت (Dwell-time) گفته می شود. مدت زمانی که بین نقطه ای که شما روی لینکی از نتایج جست و جو کلیک کرده اید تا نقطه ای که دوباره به صفحه ی نتایج جست و جو بازمیگردید ، زمان استراحت است.

خوانایی که با ویژگی های زیر همراه باشد به زمان استراحت بیشتر، کمک زیادی می کند:

  • وضوح
  • سازماندهی شدگی
  • منطق
  • سادگی

برای خوانا شدن متن، محتوای شما باید هر نوع اطلاعاتی را به هر روش قابل درکی به مخاطب انتقال دهد.و هنگامی که محتوای شما برای افراد زیادتری قابل فهم باشد،افراد بیشتری در سایت شما بیشتر میمانند،که این به رتبه ی شما در گوگل کمک زیادی می کند.

۳. در محتوای خود عمیق تر شوید:

یکی از ترند های سئو در سال ۲۰۱۹ این است که محتوایی موفق تر است که عمیق تر در موضوعی که در حال بررسی است وارد شود.این کار برای گرفتن رتبه ی بالاتر خیلی موثر است، با توجه به گفته ی بازاریاب دیجیتال Eric Enge ، گوگل تمرکز شدیدی بر روی محتوا دارد.

این چیزیست که Enge اخیرا در SEJ (Search engine journal) گفته است:
“ما عملکرد سئو را روی تعدادی سایت بررسی کردیم ، سایت هایی که عمق استثنایی را در پوشش محتوای کیفی ارائه می کنند ، در رتبه بندی سالانه رشدشان افزایش یافته است. سایت هایی که در این مسئله ضعیف عمل کردند و عمیق نبودند در محتوا ، دچار مشکل شدند.”
طبق گفته ی Enge این روند ادامه دار خواهد بود.

با این ها، چطور باید در مورد ایجاد محتوای عمیق تر عمل کنیم؟

  • پست های وبلاگی طولانی بنویسید ، حدود ۲۰۰۰ کلمه یا بیشتر
  • پیدا کردن موضوعاتی که دارای جنبه های مختلف و زوایای مختلف هستند
  • نوشتن راهنمایی های جامع و کامل
  • بیشتر ازسطح تحقیقات سطحی عمیق شوید. به جای جست و جوی سریع گوگل از google scholer استفاده کنید.

۴. سرعت صفحات را زیاد کنید:

یکی از راه های ساده برای سئو کردن سایت همین است. سرعت سایت خود را زیاد کنید. سعی کنید صفحات و محتویات سایتتان سریع تر لود شود و به کاربر زودتر نشان داده شود.
هرچه سرعت سایت کمتر باشد، کاربران را نا امید تر می کند.
چه کسی می خواهد در انتظار یک لود شدن یک سایت باشد؟

طبق گزارشی موثق ، نیمی از خریداران نمی توانند بیش از ۳ ثانیه برای یک لود صفحه محصول صبر کنند.
و تحقیق از گروه Nielsen Norman نشان داد که بیشتر کاربران صفحات را بین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه ترک خواهند کرد.

۵.سرمایه گذاری روی ویژگی های بصری:

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط Skyword ، افراد از خواندن مقالات حاوی عکس های مرتبط ۹۴ درصد بیشتر از مطالب بدون عکس لذت می برند.این به این دلیل است که ما به معنای واقعی کلمه متصل شده ایم به تصاویر و به آن ها توجه می کنیم و به آنها پاسخ دهیم.

با این حال، قرار دادن تصاویر با طراحی خوب و با کیفیت در محتوای شما بسیار موثر تر از گذاشتن چند عکس تصادفی یا استاک است.
محتوای شما با تصاویر مناسب ، حرفه ای تر  و معتبر تر می شود، بنابراین ایده خوبی است که بر روی آن ها سرمایه گذاری شود تا سئوی ماثر تری را شاهد باشیم.

۶.معلومات (و به درستی آنها را ذکر کنید):

این روزها، اینترنت باعث شده که هر “متخصص” هر ادعای عجیب غریبی را بدون هیچ گونه اطلاعات پشتیبانی منتشر کند.
این به این معنی است که کسانی که حقایق، منابع و داده های موثق تر را در محتوای خود ارائه می کنند، به راحتی خود را متمایز می کنند.

کلید محتوای قابل اعتماد سئو : تحقیق!!!!!

۷.قطعات ویژه (Featured Snippets) :

تکه های ویژه همان گوگل اد وردز است که اخیرا در نتایج جست و جو خیلی مورد توجه قرار می گیرنند و فقط تا آخر سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت.
به گفته گوگل ، این بلوک های کوچک اطلاعات ، زمانی که یک کاربر یک سؤال مطرح می کند ممکن است در یک صفحه نتایج نشان داده شود.

همانطور که می بینید، قطعه های ویژه به اولین نقطه در بالای صفحه ی سرچ می رسند – یک محل عالی برای دیده شدن!

طبق گفته ی Ahref قطعات ویژه (ad words) ترافیک را از رنک اول (صفحه ی اول در نتایج جست و جو) میدزدد.

چندین تاکتیک وجود دارد که بیشترین بهره را ازین جایگاه ببرید:

  • پاسخ به طور قطعی به سئوالات در محتوای شما.
  • محتوای شما بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد.
  • از لیست های شماره گذاری شده و گلوله ای استفاده کنید.
  • شامل آمار و اطلاعات شود.
  • محتوا را منطقی بسازید

۸.متخصص باشید:

این روز ها گوگل بیشتر از هر زمانی نویسنده ها را ارزیابی می کند. در بروز رسانی های آخر گوگل سابقه و شهرت نویسندگان برای آن اهمیت زیادی دارد.بر اساس دستورالعمل های ارزیابی کیفی گوگل، خالق محتوا و سابقه ی آن به کیفیت صفحه کمک می کنند.

شواهد اعتبار می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تجربه اول شخص
  • اینترنت در مورد شما چه چیزی می گوید! (بررسی ها، بحث های انجمن، بیوگرافی نویسنده، اخبار و مقالات ویکیپدیا و غیره)

برای این منظور، یک صفحه درباره وب سایت شما، و نیز صفحاتی مربوط به وبلاگ نویسان، برای ساخت شهرت ضروری است.
فراموش نکنید که برای همه ی وبلاگ نویسان صفحه ای به منظور توضیحی در مورد نویسنده ساخته شود.

۹.تحقیق اصلی را انجام دهید:

تحقیق اصلی یک جذب کننده ی لینک برای سئو ی محتوا است.

اگر می توانید آمار جدید، مطالعات، اطلاعات و تحقیقات خود را در بخش هایی از سایت اضافه کنید، با اینکار فرصت های زیادی برای وب سایت های دیگر برای لینک کردن به سایت شما ایجاد کرده اید. این کار خیلی می تواند در سئو ی سایت شما تاثیر گذار باشد.

طبق گزارش تحقیقاتی Original Research for Marketing سال ۲۰۱۸ توسط Mantis Research و BuzzSumo، ۵۶ درصد از بازاریابانی که از محتوای اصلی خود در تحقیقات خود استفاده می کنند، از انتظاراتشان فراتر رفته یا دقیقا همان انتظارات را برآورده کرده اند.

علاوه بر این ها:

  • ۷۴ درصد گزارش داده اند که به علت تحقیقات اصلی، ترافیک بیشتری را داشته اند.
  • ۶۳ درصد اظهار داشتند که در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده می شوند.

نیاز به گفتن نیست که تحقیق یک راه اصلی برای سئو کردن محتوا است.

برخی از ایده های تحقیقاتی:

  • یک مطالعه موردی بر اساس موفقیت یا عدم موفقیت نام تجاری شما – هر دو ابزار آموزشی با ارزش هستند.
  • بررسی صنعت خود(فضای کاری).
  • داده ها / معیارهای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یافته های خود را پست کنید.

محتوای سئوی محور مخاطب در سال ۲۰۱۹ خیلی داغ خواهد شد.هنگامی که مخاطبان شما آنچه که خوششان میاید را از مطالب شما بدست میاورند ، برای شما خیلی مفید خواهد بود.

از نکات در این مقاله برای شروع استفاده کنید!

Share this post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *